Dag 9 – Det här får mig att må bättre

Nathalie / Permalink / 0
bild : wehearit

Inte så svår den här heller. Simmarfamiljen! När man träffas nästan varje dag i veckan kommer man varandra väldigt nära. Man stöttar varandra i alla jobbiga serier alla jobbiga pass, när det går bra och när det går dåligt, men också när det händer annat, som kanske inte har något alls med simning att göra. Jag känner stöd där och känner mig trygg.
 Flera av mina närmsta vänner har varit genom simningen, och jag är så glad att jag har alla där.
När vi åker på tävlingar eller läger och spenderar varenda minut tillsammans typ i 3 dagar, det finns inte många jag skulle klara det med. Skulle inte fungera alls lika bra med klassen som simfamiljen till exempel.
Alla minnen jag har med dom är helt oslagbara. Luciadoppet, sommarlägrena och filbyter cup är några av de roligaste händelserna på hela året!
Det är nästan alltid en bra känsla att åka till träningarna, då jag vet att jag kommer få spendera 2 timmar med de bästa, göra det jag tycker om. Det blir lite som en extra familj att åka till och badhuset som ett andra hem.
Avslutar det här  inlägget med att säga att jag älskar min simfamilj!

Till top