Kära morfar

/ Permalink / 1
I torsdags kväll fick du somna in fina morfar. Somna in och slippa smärta och allt det jobbiga sjukdomen utsatte dig för.
Det finns så mycket jag vill säga som jag önskar att du ska höra. Vill säga tack, tack för alla finna minnen vi delar, allt som du lärt mig och för att du spred sån glädje till alla runt omkring dig. Blir alltid så glad när jag tänker på dig och det vet jag att jag inte är ensam om. Du var vår solstråle som alltid fick oss att skratta.

Vi brukade alltid fiska du och jag, även fast jag inte ville sätta masken på kroken själv utan du fick alltid fixa det åt mig så du knappt hann fiska något själv. Du har alltid varit osjälvisk och hjälpt oss alla i din närhet vad det än gäller. Du har också haft ett helt otroligt  tålamod. När du och mormor lärde mig cykla och det tog år innan jag lärde mig, så slutade ni aldrig stötta och lät mig inte ge upp. 

Jag vill också tacka för att du som kröp runt med mig på golvet när jag var liten och lekte med dockor, bilar och byggde hemgjorda bilbanor och vände upp och ner på lägenheten för att jag skulle ha roligt. Och ni lyckades så bra du och mormor. Kommer inte ihåg en enda gång jag lämnat er lägenhet och inte haft roligt varenda minut. Ni gjorde min uppväxt till den bästa den kunde vara. 

Du har varit den bästa förebild jag kunde fått och jag är så glad är just du är min morfar. För det kommer du alltid vara, världens bästa morfar. Du har lärt mig så mycket viktigt i livet och det är jag evigt tacksam för. 

Nu hoppas jag att du har din egna bowlinghall i himlen där du kan spela några serier och slå massa strikes. Snart är det dags för dig att vara tomtefar där du är nu så jag hoppas du sparat ut skägget nu som du sa. 

Du lös du upp hela vår värld varje dag och alla dessa minnen ska jag spara och tänka på då och då tills vi ses igen fina morfar ❤️


#1 - - Lollo:

Beklagar finaste, kram!❤️

Till top